17 de gener de 2011

Pura ideologia

Durant la campanya de les "catalanes" deia el candidat Artur Mas que no es decidia entre dreta i esquerra. Deia això i l'endemà de ser investit ja començava el desmuntatge de l'estat de benestar, començant pel sector sanitari. Retallada als serveis públics o fer-nos (re)pagar pel seu ús i aposta pels serveis privats/concertats, desgravacions fiscals incloses.
La liberalització dels serveis públics essencials es considera una opció ideològicament neutra: no és ni d'esquerres ni de dretes. Igual que les normes i obligacions que els anomenats "mercats" fan assumir als governs submisos: es consideren mesures inevitables i úniques (sense alternativa), i per tant no és qüestió de dretes o esquerres el fet d'aplicar-les... Res més lluny de la realitat. El liberalisme està aplicant les seves receptes, i sí, són receptes que responen a una ideologia, que no és precisament d'esquerres.

Un polític que no s'amaga sota aquest parany de la falsa neutralitat ideològica és el líder d'UDC, Josep Antoni Duran i Lleida. Quan el govern espanyol fa una de les poques propostes decents que se li recorden en molt de temps: deixar de subvencionar les escoles que segreguin els nens per raons de sexe, Duran posa el crit al cel (mai millor dit) afirmant que la mesura seria inconstitucional.
Jo no sé quina constitució s'ha llegit el sr. Duran, en tot cas es devia haver saltat l'apartar dels drets i la igualtat. No només representa una ideologia rància i excloent el voler segregar nens i nenes a l'escola (igual que vol fer amb els nens de diferents orígens), sinó que a sobre té la cara dura de voler que ho paguem entre tots. Efectivament al món occidental hi ha models d'escoles segregadores (normalment religioses), però conec pocs models en que aquestes escoles siguin subvencionades pels poder públics.
Imaginem-nos que passaria si un iman musulmà demanés finançament per a escoles on s'inculqués la seva religió i es separés als nens de les nenes. Què diríem? Que aquest Iman és un retrògrad que no entén la societat en que vivim i que s'hauria d'integrar. Doncs això mateix és Duran i Lleida: un integrista retrògrad que no s'ha acabat d'integrar en una societat que ja no discrimina per motius de sexe i que no hauria de finançar (tot i que ho fa) l'ensenyament de les creences personals d'uns quants.

No ens enganyem, lo seu, al igual que lo d'en Mas i els liberals que es volen carregar l'estat social de benestar, és pura ideologia.