9 de març de 2010

Cuines del Món per la convivència

Per molt que alguns personatges impresentables, als que els mitjans nacionals i estatals (i algun de comarcal també...) li estan fent la campanya, facin tot el possible per oferir una imatge perversa i distorsionada de la ciutadania de Vic; a la nostra ciutat conviuen moltíssimes persones que demostren en el seu dia a dia que la convivència entre persones de diferents cultures, no només és possible sinó que ja s’està produint.
Bon exemple d’aquests espais de convivència i integració, entre els moltíssims que s’estan duent a terme, és la iniciativa que desenvolupen a l’escola del meu fill, el CEIP Sentfores. Amb 1/3 part de l’alumnat immigrat, i amb moltes cultures diferents convivint, la cooperativa la Xarranca, que s’encarrega del servei de menjador a l’escola, va endegar un projecte anomenat “Cuines del Món”. La idea és elaborar cada mes, amb ajuda dels pares dels alumnes que ensenyen a fer-ho, un plat típic del país d’origen de l’alumne.
El passat diumenge 7 de març el programa Babel de TVE2 va explicar breument aquesta bona iniciativa. Aquí teniu el vídeo:

Fa uns mesos es va editar un llibre, que es va esgotar ràpidament, amb les receptes d’aquestes “Cuines del Món”. Aquí podeu llegir la informació publicada en el seu dia per “El Periodico” sobre la Xarranca, el projecte “Cuines del Món” i l’edició del llibre, apadrinat per la Carme Ruscalleda.

A pesar dels oportunistes de la xenofòbia, a Vic la majoria volem viure i conviure en armonia. I obrim espais per a aconseguir-ho.